زهـــــــره نســـــاجیان

دل نوشته های ☆تک ستـــــــاره☆

زهـــــــره نســـــاجیان

دل نوشته های ☆تک ستـــــــاره☆

ستـــــــاره ای بدرخشید و مـــــــاه مجلس شد...!

دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۰۱ ق.ظ


تک اختر ِ پروین نشان ِ ماه رویی

با یک دل عاشق پر از مهر و صبوری

از آسمان آید زمین از راه دوری

طعنه زند زیبایی اش بر هر چه حوری!

 

صورت چو ماه چهارده گردیده زیبا

اختر نگو! مه وش رخ و سیمین فریبا

چون وا نماید از سرش آن روسری را

دنیا شود مجنون ببیند این پری را

 

چون ماه میلادش مه اردیبهشت است

حتی زمین هم پیش رویش چون بهشت است

کار دلش هم عاشقی هم دلنوشته است

ایزد برایش بهترینها را نوشته است

 

چشمان او زیباتر از چشمان آهو

ذکر لبان غنچه اش پیوسته " یاهو "

آید به قلب عاشقش دردی ز هر سو...

برفی نشیند لاجرم بر طُــــّره گیسو

 

عاشق شود هر کس نشیند در کنارش

مات نگاه عاشق و ابرو کمانش

زیباتر از روی نکو، نیکو خصالش

بالاترین زیبایی اش ایل و تبارش

 

گر چه گرفته ماه نورش را ز رویش

از عطر گلها میچشد پیوسته بویش

میلاد او باشد همان دم گر به کویش

آید مه دردانه اش عاشق به سویش...

 

با هر قدم در پیش پایش صد گل ناز

بشکفته اند و بر سرش مرغان به پرواز

دنیا شده چونان بهشت خالق راز

زیرا که زهره زندگی را کرده آغاز...


  • ☆زهــــــــــره تک ستــــــــــاره☆

نظرات  (۳۵)

  • ابوالفضل منگلی
  • آپم بیا
    پاسخ:
    خیـــــــر مقـــــــدم...
  • احمد پایمرد
  • دلم را هاله مهتاب کردم

    صدای لحظه ها را خواب کردم

    به یاد چشم هایت ، نازنینم

    تمام آسمان راقاب کردم
    پاسخ:
    زیبا... سپــــــــــاس

    بنشین برایت حرف دارم در دلم غوغاست

    وقتى که شاعر حرف دارد آخر دنیاست

     

    شاعر بدون شعر یعنى لال! یعنى گنگ

    در چشم هاى گنگ اما حرف دل پیداست

    پاسخ:
    آخر دنیاست...
  • احمد پایمرد
  • گل انداما  بسویم دسته ای گل
    فرستادی مرا پروانه کردی
    مرا کاشانه چون غمخانه ای بود
    تو این غمخانه را  گلخانه کردی .
     سلام .ممنون از گلهای زیبایی که فرستادی
    پاسخ:
    درود...
  • احمد پایمرد
  • هستم اگر باشی کنارم
    ای دوست

    ماه منی در شب تارم
    ای دوست

    جان منی ای همه حالم
    ای دوست

    راه منی بی تو به چاهم
    ای دوست

    روح منی دنیا به کامم
    ای دوست

    بی روی تو آتش فشانم
    ای دوست

    باغ منی در بوستانم
    ای دوست

    هم روز و شب ورد زبانم
    ای دوست

    همچون عسل روی لبانم
    ای دوست

    هم پوستم هم استخوانم
    ای دوست

    شیرین تر از هر دو جهانم
    ای دوست
    پاسخ:
    هستم اگر میروم، گر نروم نیستم...
  • احمد پایمرد
  • آن روز که آغاز شد یم
    تو بودی
    و یک دنیا آغاز
    یک آغوش  مهربانی
    وقتی که نیسنتی
    همیشه باران و همیشه شب است
    حنی لحظه ها
    پاسخ:
    زیبـــــــا...
  • احمد پایمرد
  • یه درخت خشک وبی برگ میون کویر داغ
    توی ته مونده ذهنش نقش پررنگ یه باغ
    شاخه سبز خیالش سربه آسمون کشید
    برو دوشش همه پرشد زاقاقی سفید
    شاخه سبز خیالش سربه آسمون کشید
    برو دوشش همه پرشد زاقاقی سفید
    زیر سایه خیالی کم کمک چشماشو بست
    دید دوتا کفتر چاهی روی شاخه هاش نشست
    زیر سایه خیالی کم کمک چشماشو بست
    دید دوتا کفتر چاهی روی شاخه هاش نشست
    اولی گفت اگه بارون بازبباره توکویر
    دیگه اما سررسیده عمراین درخت پیر
    دومی گفت که قدیما یادمه کویرنبود
    جنگل وپرنده بود و گذر زلال رود
    گفتن و ازجا پریدن با یه دنیا خاطره
    اون درخت اما هنوزم تو کویر باور
    گفتن و ازجا پریدن با یه دنیا خاطره
    اون درخت اما هنوزم تو کویر باور
    اولی گفت اگه بارون بازبباره توکویر
    دیگه اما سررسیده عمراین درخت پیر
    دومی گفت که قدیما یادمه کویرنبود
    جنگل وپرنده بود و گذر زلال رود
    گفتن و ازجا پریدن با یه دنیا خاطره
    اون درخت اما هنوزم تو کویر باور
    گفتن و ازجا پریدن با یه دنیا خاطره
    اون درخت اما هنوزم تو کویر باور
    یه درخت خشک وبی برگ میون کویر داغ
    توی ته مونده ذهنش نقش پررنگ یه باغ
    شاخه سبز خیالش سربه آسمون کشید
    برو دوشش همه پرشد زاقاقی سفید
    شاخه سبز خیالش سربه آسمون کشید
    پاسخ:
    سر رسیده...
  • احمد پایمرد
  • آوایت آشنا نمی بینم
    از کدام قبیله ای
    که سر از آه شب می گویی ؟
    ستاره های سربی
    قطار قطار ...
    واگن وارونه و ...
    من در ادامه عشق
    اجاقی خاموش دارم
    پاسخ:
    اجاقی خاموش دارم...
  • احمد پایمرد
  • کاش پایان تلخی های من باشی
    امید دارم
    که پایان این همه باران
    فقط خوزشید تابان نگاه تو بتابد
    بر دل پردرد
    و بی پایان من
    که در سوگ نشسته
    یه یاد شب های با تو بودن
    پاسخ:
    امید دارم...
  • احمد پایمرد
  • به کجا چنین شتابان؟

         گون از نسیم پرسید

    دل من گرفته زین جا

           هوس سفر نداری ز غبار این بیابان؟

    همه آرزویم اما...

       چه کنم که بسته پایم.

    به کجا چنین شتابان؟

        به هر آن کجا که باشد

        به جز این سرا، سرایم

    سفرت به خیر اما تو و دوستی، خدا را

        چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی

             به شکوفه‌ها، به باران

                  برسان سلام ما را
    پاسخ:
    به کجا چنین شتابان...؟
  • احمد پایمرد
  • تمام شهر راگشتم بدنبال صدای تو
    ببین باقی ست روی لحظه هایم جای پای تو
    دلیل خلقت آدم نخواهی رفت از یادم
    مگر آنسوترست از این تمدن روستای تو
    پاسخ:
    نخواهد رفت از یادم...
  • احمد پایمرد
  • لازمه ی خوشبختی جذب کردن چیزهای تازه نیست، بلکه حذف کردن افکار کهنه است، افکاری که به هیچ دردی نمی خورند.
    پاسخ:
    خوشبخت باشید...
  • احمد پایمرد
  • وقتی خراب توام
    چه پای رفتن است
    ماندنی که در خیال تو
    به پیری می رسد
    و چه زود می شکند شاخه ای
    که روزی سایه عاشقی
    بود در خیال تو
    و آن چیست
    که تو زندگی کردی
    بدون من
    و من اینجا
    پیر شدم با تو
    پاسخ:
    پیـــــــر شدم...
  • احمد پایمرد
  • بیدل و بی خانه می خواهم تو را
    اینجا کسی خاکی برای
    ساختن خانه نمی خواهد
    و شاید سنگی برای عشق
    همواره اینجا
    در ترازو می گذارد
    خاک اینحا
    را سرای تو
    پر از گل به آهنگ دل بلبل می سپارد
    چه میدانی
    که اینجا سنگ قبری
    ریر این ویرانه خانه
    خاک جان عاشق
    پردرد و بیدل
    روزهای با تو بودن را
    به دور از چشم هر کس
    پنهان در خاک دارد.
    پاسخ:
    زیبـــــــا...
  • احمد پایمرد
  • میتونم بگم دوستت دارم ولی
    نمی تونم بگم دوستم داشته باش
    پاسخ:
    نمیتونم بگم...
  • احمد پایمرد
  • کاش دلی مانده باشه
    تا آن وقت بسوزه
    پاسخ:
    کـــــــاش...
  • احمد پایمرد
  • جه می گویی
    چه می خواهی
    تو از دریای چشمانم
    که می خواهد تو را
    آنگاه که می خواند
    الهی من فدای ...
    الهی جان من ...
    الهی درد تو ...
    الهی و...
    بدان پایان باران نیست
    ولی از درد
    آرزوی تو را
    با چشم می خواند
    پاسخ:
    با چشم میخوانم...
  • احمد پایمرد
  • اگر باد نبودم آسمانم را سراسر ابر نمی گرفت و من اینهمه دلتنگ نمی شدم..ابر آلود  در دلم نمی باریدم و اینهمه از شوق آفتاب نمی آمدم کنار پنجره..
    پاسخ:
    زیبا، سپــــــــــاس...
  • احمد پایمرد
  • بــه آنـهـایــی کـه دوستشـان دارید بــی بـهـانـه بـگـویـید دوسـتـت دارم بــگـویـید در ایـن دنـیـای شـلوغ ســنـجـاقـشـان کـرده ایـد بــه دلـتـان بــگویـید گـاهـی فـرصت بـا هـم بـودنـمـان کـوتـاه تـر از عـمـر شـکـوفه هـاســت شـما بگویید، حــَتی اگـــر نـشـنـوند....
    پاسخ:
    دوستش دارم...
  • احمد پایمرد
  • باران ببار...بگذار اشک هایم غریب نباشند پشت پنجره نشسته ام و میباری ناودانی چشمانم سرازیر شده است
    پاسخ:
    بـــــــاران ببار...
  • احمد پایمرد
  • مهربانی باغ سبزی ست که از روزنه پنجره ها باید دید ؛ مهربان ؛ حالا که آمده ای ، چترت را ببند در ایوان این خانه  هم جز مهربانی نمی بارد .
    پاسخ:
    زیبا، سپـــــــــــاس....
  • احمد پایمرد
  • بهترین آرایش ها در زندگی :

    حقیقت برای لب ها

    بخشش برای چشم ها

    نیکوکاری برای دست ها

    لبخند برای صورت

    عشق برای قلب.
    پاسخ:
    برایت آرزو دارم، برایم آرزو کن...
  • احمد پایمرد
  • زندگی شطرنج دنیا و دل است .... قصه پر رنج صدها مشکل است .... شاه دل کیش هوسها میشود .... پای اسب آرزوها در گل است .... فیل بخت ما عجب کج میرود .... در سر ما بس خیال باطل است .... مهره های عمر من نیمش برفت ..... مهره های او تمامش کامل است .... ما نسنجیده پی فرزین او .... غافل از اینکه حریفی قابل است
    پاسخ:
    او حریفی قابل است...
  • احمد پایمرد
  • خوب است بدانیم که گاهی آنچه می کشیم درد بی او بودن نیست
     تاوان با او بودن است
    پاسخ:
    زیبا، سپــــــــــاس...
    سلام الهی زنده باشی.

    بسم الله الرّحمن الرّحیم
    اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ 
    مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ 
    عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ 
    بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ 
    وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ «255» 
    لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ 
    بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ 
    لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ «256» اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ 
    آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ 
    أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ 
    أُوْلَـئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ 
    پاسخ:
    درود بر شما... در پناه الله محفوظ باشید
    سلام

    خدا قوّت . . .
    پاسخ:
    درود...
    ♫♫ باز باز آنکه دلم مشتاقش بود 
    با مهر آمد و بر مستی افزود
    دل دل ، ز آمدنش باشد خرسند
    جان جان از نگهش باشد خشنود
    چون ، آمد آمد آمد ، آن ماه فریبا
    من شادم شادم شادم با مهرش تو دنیا
    جان ، گر بزند نازش ، آتش ، بر خرمن من
    من ، نکشم تا جان دارم دست از آن دامن
    گر می گدازد یا می نوازد
    من عاشقم وز قهر و نازش خرسندم
    با موی او ، پیوسته باشد پیوندم
    شمعم میان اشک و آتش می خندم
    لب از شکایت ها می بندم
    من عاشقم وز قهر و نازش خرسندم
    با موی او ، پیوسته باشد پیوندم
    شمعم میان اشک و آتش می خندم
    لب از شکایت ها می بندم
    باز باز آنکه دلم مشتاقش بود 
    با مهر آمد و بر مستی افزود
    دل دل ، ز آمدنش باشد خرسند
    جان جان از نگهش باشد خشنود
    چون ، آمد آمد آمد ، آن ماه فریبا
    من شادم شادم شادم با مهرش تو دنیا
    ♫♫
    پاسخ:
    درود بزرگوار... بسیار زیبا
    http://dl.irmp3.ir/data/song/Dariush_Rafiee-Man_Shaadam-(WWW.IRMP3.IR).mp3
    اهنگ قدیمی شادم با صدای داریوش رفیعی
    پاسخ:
    بسیار زیبا، سپــــــــــاس استاد عالیقدر...
    سلام و درود بر شما بزرگوار گرامی.
    تقدیم به شما.
    http://cld.persiangig.com/download/NGEW3r/dl
    پاسخ:
    زیبا، سپــــــــــاس استاد...
    پاسخ:
    خدا قوت بزرگوار... در سایۀ پروردگار
    سلام بزرگوار
    آسمان چون جمع مشتاقان پریشان می کند!
     در خصوص مهر و عاطفه سرشار از پاکی و خلوص شما مصداق ندارد.
    عرض ادب و احترام . انفاس پاک و دلهای پر از مهر و صفا را رادع و مانعی نیست!
    و چون همیشه در خوبیها پیشتاز و پیش قدمید. همیشه شاد و سرزنده باشید.

    پاسخ:
    خیر مقدم و سپــــــــــاس استاد عالیقدر...
  • میرناصر بوذری
  • سلام
    دیدی گفتم امسال تولدت خیلی مبارکه
    خونه جدید زدی مبارکه
    چشم قربان
    ثبت نام هم کردم
    حالا ارسال بشه به امید خدا

    پاسخ:
    درود و خیر مقدم استاد عالیقدر...
    وقتی بهار با آفتاب پشت پنجره   همخوابه  می شود ودر دلش فوران میکند فواره های سبز ساقه های سبکبال جوانه خواهد داد ای  یار  ای   یگانه ترین یار
    پاسخ:
    زیبا، سپــــــــــاس...
    با آرزوی سلامتی و شادکامی روزافزون، تولدت مبارک.
    پاسخ:
    درود و سپــــــــــاس از شما بزرگوار...
  • زهــــــــــره تک ستــــــــــاره
  • آمـــــــدم...!

    و صدای پایم؛

    حوالی صورتی شکـــــــوفه ها،

    آبی آسمـــــــان،

    و زلالی بـــــــاران،

    به گوش میرسید...

    بانـــــــوی

    اردی " بهشتم"

    رسیدم....... 






    http://static5.cloob.com//public/user_data/album_photo/4608/13823059-b.jpg

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی