زهـــــــره نســـــاجیان

دل نوشته های ☆تک ستـــــــاره☆

زهـــــــره نســـــاجیان

دل نوشته های ☆تک ستـــــــاره☆

دار و ندار

پنجشنبه, ۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۲:۳۳ ق.ظ

بر نگاهم از فراقت می نشیند شبنمی
چشم تو آتش، دل من خوشه خوشه خرمنی

سوی چشمانم برفته بس که بر در زُل زده

از درآ ! بخشا نگاهم را نگاه روشنی

سر ز پا نشناسم از شوق حضور ناب تو
مانده ام من در توام جانا و یا تو در منی

لب عسل، چشمت شراب و گونه ات سیب گلاب
جان به قربان تو آقا میوه های درهمی

میزنی لبخند و بیش از پیش زیبا میشوی
اختیار از کف برفته نازنینا محشری

پیچش مویت بدید عارف همه ایمان برفت
حوزه را بستی کفایت کن دلیل کافری !

غیرت و مردانگی چونان پدر در جان تو
عشق تو بر اخترت بهتر ز مهر مادری

گر مرا عمری دوباره، انتخاب من تویی
خانه ات آباد بادا از همه خوبان سری

غنچه ی لب وا کن از هم مرغ خوش الحان من
تا نهم سر زیر پایت ای که چون نیلوفری

طُرفه العینی شود دیدار روی ماه تو
چون روی از پیش من سیگار بر لب بهمنی

مهر و آبان رفت و پاییزم زمستانی شده
چشم امیدم به فرداها و ماه آذری

می دهم جان از برایت ای همه دار و ندار
بی حضورت جنت الماوا نیرزد ارزنی

در به در اندر پی ات کولی وش و زهره نشان
من گدای کوی تو، تو بنده زاده پروری

 

  • ☆زهــــــــــره تک ستــــــــــاره☆

نظرات  (۱)

  • سایه های بیداری
  • سر ، به زیر پای قلمت 

    رخصت میدهی ؟ 

     

    چند وقتیست در جادۀ بی انتهای دانایی ، گیوه های تشنگی ، نه بر پای ، که بر پای دل کرده ام از برای یافتن دریا ، که قطره قطره دیگر ، سر مستم نمی کند هیچ . 

    رسیده بودم به دریای « رویاهای تنهایی من » ( بانوی فرزانه ، گیتی رسایی ) . 

    صدفی یافتم در آن دریا .

    گشودم و دُرّی دیدم میان آن بس زیبا و دلنشین و فراوان گرانبها . 

    زهره نامش کرده اند گویا .

    که خود اقیانوسی است میان دریا 

    چون رسیدم به اینجا .

    این دو سه خط را از آن نوشتم 

    که گم نکنم ره اقیانوس مواج زیبا . 

    .

    .

    غزل نجیب قلمت ، نانجیب هوشم از سر برد 

    میان دریای « رسا » نمی توانمت شناخت 

    قایق کاغذین من فعلا در میان امواج آن دریاست . 

    اجازه می خواهم سیر بنوشم از ان دریا 

    و باز گردم 

    غرق شوم میان اقیانوس آرام تو 

    که بلوایی در جانم بر افکنده از امواج خوشش . 

    بگو که راهم میدهی میان امواج دانائی ات 

    بگو ... 

     

    پاسخ:
    سر تعظیم بر آستان قلم بس شیوایتان
    نگاه مشتاق تک☆ستاره به قدم رنجه تان
    لطف ایزدی پیوسته همراهتان

    ...☆

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی